How the globalists are playing us – or trying to anyway

Who owns the UK newspapers and whom do they want you to vote for?

It is fascinating to note, as the article below points out, how the British media  attempted to sway the vote in the 2015 UK election, to wit: “‘research finds 95% of tabloid’s editorials in run-up to election have been anti-Labour, with most of those directly vilifying the Labour leader”. Not much has changed since that time.

I mention this as someone who definitely is not pro-Labour (I happen to think that all the parties and policies on offer are bad for my country) but merely as an observation of how the con game we call “democracy” is being played.

When a media is broadly owned by a handful of billionaire oligarchs, some of whom are not even British and all of whom have their own agenda and vested interests to further and protect, there is not as cat’s chance in hell that the “information” that media feeds to The People is not going to be biased, slanted, disingenuous or propagandised. In short, the media is NOT A TRUSTWORTHY SOURCE OF INFORMATION. As a wise man once said, a useful rule of thumb is, “if it is in the media, it isn’t true.”

This attempt to control the people breaks down to these simple basics:

One way to control people is to control the choices they are given (as if it is beyond the wit of man to think of any other ideas): Labour or Conservative, Capitalism or Communism, Leave or Remain. Yet either way the same banking-corporate oligarchs comprise the echelon of puppeteers who control your government.

Alongside this is the effort to control the information people are given upon which they base their choices. Human beings are capable of Reason. When they reason their base their reasoning upon the information they have. So there is an effort to control the conclusions and decisions that result from the reasoning process by controlling the information upon which it is based.

Alternatively one can drive human beings down into a condition in which their ability to reason is inhibited – such as anger or fear. Hence, much of the fear mongering and demonisation run by the media at the behest of its billionaire owners (terrorists, Muslims, immigrants, the environment., Russia, China, Communists, the flu, measles, mental health etc etc).

You can watch all this being played out in the media morning noon and night.

Having said all that, there is nothing to say that good men cannot come along and, truly motivated to work for all the people, start to throw spanners in the works of the globalists. Neither is there anything to stop we, The People, wising up to these shenanigans and refusing to be played. Both of these things do in fact appear to be happening so it is not all bad news – far from it.

The article below gives you a sketch of who owns the British media. But before we get into the articles here’s another interesting datum about the ownership of the apparently left-leaning Guardian, courtesy of Wikispooks. Owned by a trust,  The Scott Trust, The Guardian appears to be somewhat different to the others. But who owns the Trust? Oh how fascinating!

“Scott Trust Limited is the British company that owns the Guardian Media Group (GMG) and thus the two broadsheets The Guardian published from Monday to Saturday and The Observer on Sunday.

The original Scott Trust, established in 1936, was wound up in 2008 and replaced by a limited company using the same name. The new commercially-oriented Scott Trust Ltd appoints a board to run the show – the composition of which might startle those who still regard The Guardian as a left-leaning newspaper. Scott Trust Ltd appoints the editor, sets the commercial direction of the newspapers and has total responsibility for the overall development of the The Guardian and The Observer. Scott Trust Ltd is controlled by people predominantly from banking, venture capital and marketing which perhaps explains The Guardian’s well-documented expertise in off shore tax avoidance schemes. The hypocritical exercises, the abrupt dismissal of dissenting voices such as its ex-reporter Nafeez Ahmed and, of course, its own supposedly neutral coverage of the Labour leadership elections and the ongoing demonisation of Jeremy Corbyn. The few truly radical voices it allows space for are merely fig leaves for a right-wing bias disguised as ‘balanced’ journalism.[1]

The current chair of the Scott Trust Board is millionaire former owner of Wall to Wall Productions, Alex Graham,[2] who replaced Liz Forgan in 2016.[3] Scott Trust Board member Anthony Salz is a senior investment banker and executive vice chairman of Rothschild, and a director at NM Rothschild and Sons. He was a key legal adviser to Guinness during the notorious share-rigging scandal, helped Rupert Murdoch form BSkyB, and was vice chair of the BBC’s Board of Governors before it was replaced by the BBC Trust. Other board members include the current editor-in-chief Katharine Viner, Guardian finance editor Nils Pratley who is the journalist director of the board, and one member of the Scott family, Russell Scott.[4]

Steve

Who owns the UK newspapers and whom do they want you to vote for?

According to the data, ‘research finds 95% of tabloid’s editorials in runup to election have been anti-Labour, with most of those directly vilifying the Labour leader

b06c38c7-a532-4d69-8753-7af6b9755352-1020x612

Despite this, the two main parties are neck and neck in the polls. Of course things can always change on election day but the campaign against Labour hasn’t reduced Labour’s support – nor increased support for the Conservatives.

Is this more evidence that the mainstream media’s political power is in decline?

All of the newspapers have now declared their political allegiances. It is interesting to look at who owns the UK’s mainstream press and to consider what interests their political affiliation might reflect.

(All biographical and business information provided by Wikipedia)

The Independent – backed a Conservative/Lib Dem coalition

images

Owned by Evgeny Levedev via Independent Print Limited (he also owns Evening Standard Ltd.) 

‘Evgeny Lebedev (born 8 May 1980) is the Russian-born British chairman and owner of Evening Standard Ltd, the publisher of the Evening Standard, which he bought in January 2009 and of Independent Print Ltd, publisher of the Independent, the i and the Independent on Sunday, which he bought in March 2010.’

The Daily Mail – backed Conservative/Lib Dem

daily-mail-logo

Owned by Viscount Rothemere via DMG Media

DMG Media, formerly Associated Newspapers, is a national newspaper and website publisher in the UK. It is a subsidiary of DMGT. The group was established in 1905 and is currently based at Northcliffe House in Kensington. DMG Media is a leading multi-channel consumer media company which is home to some of the UK’s most popular brands, including the Daily Mail, MailOnline, The Mail on Sunday, Metro, Wowcher, Jobsite and Jobrapido.

Harold Jonathan Esmond Vere Harmsworth, 4th Viscount Rothermere (born 3 December 1967) is a British viscount and inheritor of a newspaper and media empire founded by his great-grandfather Harold Sidney Harmsworth.’

The Telegraph – backed the Conservatives

The-Telegraph-logo

Owned by The Barclay Brothers via The Telegraph Media Group

‘The Telegraph Media Group (previously the Telegraph Group) is the proprietor of The Daily Telegraph and The Sunday Telegraph. It is a subsidiary of Press Holdings. David and Frederick Barclay acquired the group in July 2004, after months of intense bidding and lawsuits, from Hollinger Inc. of Toronto, Ontario, Canada, the newspaper group controlled by the Canadian-born British businessman Conrad Black.’

The Sun, The Times – both backed The Conservatives

the-times-logo

Owned by Rupert Murdoch via News Corps UK 

‘News Corp UK & Ireland Limited (trading as News UK, formerly News International and NI Group), is a British-based American-owned newspaper publisher, and a wholly owned subsidiary of the American mass media conglomerate News Corp. It is the current publisher of The Times, The Sunday Times and The Sun newspapers and its former publications include the Today, News of the World and The London Paper newspapers. Until June 2002, it was called News International plc. On 31 May 2011 the company name was changed from News International Limited to NI Group Limited, and on 26 June 2013 to News UK.’

The Guardian – backed Labour

the-guardian-logo

Owned by the Scott Trust Limited

‘Guardian Media Group plc (often referred to as GMG) is a British mass media company owning various media operations including The Guardian and The Observer. The group is wholly owned by Scott Trust Limited, which exists to secure the financial and editorial independence of The Guardian in perpetuity.

The Scott Trust Limited is the British company that owns Guardian Media Group and thus The Guardian and The Observer as well as various other media businesses in the UK. In 2008 it replaced the now-defunct Scott Trust, which had owned the Guardian since 1936. The Trust is responsible for appointing the editor of The Guardian (and those of the group’s other main newspapers) but apart from enjoining them to continue the paper’s editorial policy on “the same lines and in the same spirit as heretofore”, has a policy of not interfering in their decisions. This arrangement tends to give editors a long tenure – for example, the past incumbent, Alan Rusbridger, had been there from 1995 until 2015.’

The Mirror – backed Labour

Daily-Mirror-Logo-1024x386

Owned by Trinity Mirror

‘Trinity Mirror plc is a large British newspaper, magazine and digital publisher. It is Britain’s biggest newspaper group, publishing 240 regional papers as well as the national Daily Mirror, Sunday Mirror and People, and the Scottish Sunday Mail and Daily Record. Its headquarters are at Canary Wharf in London. Listed on the London Stock Exchange, it is a constituent of the FTSE SmallCap Index.’

The Express, The Star – backed UKIP

download

Owned by Richard Desmond through Northern and Shell

‘Northern & Shell is a British publishing and television group. The holding company name is Northern and Shell Network Ltd. Launched and founded in December 1974 and currently owned by Richard Desmond, it publishes the Daily Express, Sunday Express, Daily Star and Daily Star Sunday, and the magazines OK!, New!, Star, and TV Pick Magazine. Northern & Shell also owned three entertainment television channels: Channel 5, 5* and 5USA. The company also owns Portland TV,[1] which owns the adult TV channels; Television X, Red Hot TV, and others.

Richard Desmond (born 8 December 1951) is an English publisher and businessman. He is the owner of Express Newspapers and founder of Northern & Shell, which publishes various celebrity magazines, such as OK! and New!, and British national newspapers Daily Star and Daily Express. Northern & Shell also owns Portland TV which, in turn, owns the adult TV channels Television X, Red Hot TV, and others.

In 2010, Desmond was ranked the equal-57th richest man in Britain according to The Sunday Times Rich List, with a net worth of £950 million. He was once again listed on the 2011 Sunday Times Rich List, with his fortune still at £950 million. In 2014, he was ranked 78th and worth £1.2 billion.’

….

The above article is from Albion Mill. Visit Albion Mill for more great articles

….

••••

The Liberty Beacon Project is now expanding at a near exponential rate, and for this we are grateful and excited! But we must also be practical. For 7 years we have not asked for any donations, and have built this project with our own funds as we grew. We are now experiencing ever increasing growing pains due to the large number of websites and projects we represent. So we have just installed donation buttons on our websites and ask that you consider this when you visit them. Nothing is too small. We thank you for all your support and your considerations … (TLB)

••••

Comment Policy: As a privately owned web site, we reserve the right to remove comments that contain spam, advertising, vulgarity, threats of violence, racism, or personal/abusive attacks on other users. This also applies to trolling, the use of more than one alias, or just intentional mischief. Enforcement of this policy is at the discretion of this websites administrators. Repeat offenders may be blocked or permanently banned without prior warning.

••••

Disclaimer: TLB websites contain copyrighted material the use of which has not always been specifically authorized by the copyright owner. We are making such material available to our readers under the provisions of “fair use” in an effort to advance a better understanding of political, health, economic and social issues. The material on this site is distributed without profit to those who have expressed a prior interest in receiving it for research and educational purposes. If you wish to use copyrighted material for purposes other than “fair use” you must request permission from the copyright owner.

••••

Disclaimer: The information and opinions shared are for informational purposes only including, but not limited to, text, graphics, images and other material are not intended as medical advice or instruction. Nothing mentioned is intended to be a substitute for professional medical advice, diagnosis or treatment.

About Steve Cook 539 Articles
Director, UK Reloaded
Contact: Website

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*